hur kommer ridsporten bli?

Jag har funderat länge på hur ridsporten kommer bli sen dom höjer priser på tävlingarna. Lixom hur många kommer inte avstå från att tävla? Dom som inte får pengar av sina föräldrar och precis får ihop till som det är nu, dom kommer inte kunna unna sig att tävla.

Jag diskutera detta lite med min pojkvänn igår, han sa att ridsporten kommer döda sig själv precis som golfen har gjort en gång. Han berätta om att golfen satte för höga priser och krav på golfbanan så tillslut spela knappt någon. Nu har golfen tänkt om och satt humman priser så nu känns det som alla golfar :O

Tror ni ridsporten kommer göra desamma med priserna om det går överstyr ? alltså sänka tillbaka dom till hummana priser. Känns redan som många överväger att sluta tävla..
     



Ida

Tycker redan ridsporten skjutit i höjden. Min ridlärare tar ju typ 350kr för en 45 minuters privatlektion och det känns sjukt mycket.

Likaså alla priser för veterinär, hovslagare, hästtandläkare, ridhuskort osv osv...

2012-01-17 | 20:03:45 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback